makeupsia -
Forside Add oss Om oss Kontakt oss

Tips for bedre søvn

HEI blogglesere! Beklager for dårlig med oppdateringer i det siste. Har hvert mye kaos i det siste, mye å gjøre, lite tid
Jeg har lenge slitt med dårlig søvn, jeg brukte lang tid på og sovne og sov lett. Det førte til at jeg var mye sur og sliten. Jeg vet at jeg ikke er den eneste som sliter med dette. Jeg satt meg ned og tenkte på hva som gjorde sånn at jeg sov godt, de få gangene jeg gjorde det. JA, FYSISK TRENING! Her er altså noen tips som jeg har begynt og gjøre og som har hjulpet meg masse. Er ikke sikkert alt virker på samme måte på alle, men noe gjør nok det!


1. TRENING!
Ja, jeg er en lat person. Jeg har høy forbrenning, noe som har gjort at jeg ikke har motivasjon til å trene. Jeg så ikke grunnen rett og slett fordi jeg ble ikke feit. Noe jeg selfølgelig innså var HELT feil. Jeg merket at jeg ble lat, sliten og sur. Trening hjelper virkelig på humøret! Jeg trener forløpig bare 30 min hver dag før jeg legger meg. Løper i 15 min, enkle yoga-øvelser i 10 min, "planken" i 2 min, 2x12 situps, og tøying resten. Jeg vet at det er lite, men det er en start!

               
        

2. DUSJ!
Etter en svett trenings"økt," pleier jeg å dusje i kaldt vann! Ikke sånn iskaldt, men rundt 20 grader kaldt. Det kjøler ned kroppen min, og da et det ekstra godt å legge seg tilrette i en god varm seng. (Håret skylder jeg også og tar det i en flette bak på hodet, men mitt er kort og rett så det merkes ikke dagen etter..)
Etter dusjen tar jeg alltid på en god lotion-bar fra Lush som har en beroligende lukt, som også hjelper! 

              
                 

3. BRENN DUFTLYS!
Dette gjør jeg hveer eneste kveld. Skru av den sterke taklampen og tenn på duftlysene. Jeg liker de fra Ikea og Home & Cottage. mmmm

                   
        

4. DROPP PC´N!!
Jeg var den den verste til å sitte på pc´n før jeg la meg, før. Ikke bare er det dårlig for sovnen din, men det mange ikke vet er at det type lyset pc´n sender ut, lurer øynene til å tro det er dag, altså, man blir mer våken. Det er heller ikke bra for ryggen, fordi vi ligger i en unaturlig stilling, lenge. Sist men ikke minst er det dårlig for huden din. Den trenger også hvile fra det skarpe lyset. 
Det jeg har begynt og gjøre er å lese blader etc. Så mye mer avslappende. Jeg har også på en "natta-spilleliste" på lavt volum med rolige sanger.

                   

           

 

I tillegg til alt dette renser jeg huden godt, men det gjør jeg med en gang jeg kommer fra jobb, også drikker jeg mye vann. Masse næring til huden.

Noen sangtips: Ed Sheeran, One Direction, Soundtracks fra fimer feks. Dear John Soundtrack, Justin Bieber, Bon Iver, The Script, Boyce Avenue osv osv.

- Gjør du noe av dette, eller har du tenk til å prøve noen ut? Har du slitt med dårlige søvnvaner? Har du noen tips å dele?

 

Natalie




























 

  • Makeup says it all

    Vi er to jenter på 17 som bor like utenfor Oslo. Vi har begge en stor interresse for sminke/hudpleie. I januar 2013 begynner vi sammen på Norsk Hudpleieskole. Følg med om du vil være med oss igjennom et beintøft år med 8 eksamner, ett heftig pensum og generelt det å eldes fra ungdom til voksen. Vi vil i hovedsak blogge om sminke, produkter og vi vil være flinke til å poste videoer. Kontakt oss gjerne på makeupsia@hotmaill.com.

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Lenker

    bilde



    hits